川島 充裕

テクノロジー・メディア・テレコミュニケーション、プロフェッショナル・サービス、デジタルプラクティスのメンバーとして、エグゼクティブ・サーチおよびアセスメント等のリーダーシップ・アドバイザリー・サービスに携わっている。

経歴:

シャープのドイツおよび日本においてグローバル・ビジネス・デベロップメントおよびマーケティング・セールスに携わった後、デロイト・トーマツ・コンサルティングに入社。主としてテクノロジー・メディア・テレコミュニケーション業界のグローバルM&A、デジタル・トランスフォーメーション、UX、マーケティング、データ・アナリティクス等に関する経営コンサルティングに従事した後、スペンサースチュアートに参画。

早稲田大学商学部

IEビジネススクール経営学修士(MBA)

スタンフォード大学公認プロジェクトマネジャー(SCPM)

Mitsuhiro Kawashima, based in Tokyo, is a member of Spencer Stuart’s Technology, Media & Telecommunications, Business & Professional Services, and Digital practices. Mitsuhiro has 15 years of global business experience and consulting and project management expertise that are invaluable to his leadership consulting work with clients.

Global technology and digital strategy expert

  • Prior to joining Spencer Stuart, Mitsuhiro was a manager of Deloitte Consulting, where he focused on strategy and operations for technology, media and telecommunications companies. He was responsible for developing strategy for client M&A, digital transformation, UX, marketing and data analytics initiatives, while collaborating closely with Deloitte’s global teams.
  • Mitsuhiro also worked with Amazon in Japan as part of its retail leadership development program, supporting its mobile UX strategy. Previously, Mitsuhiro worked as a global business development manager with Sharp in Germany and Japan.

He earned an MBA from IE Business School and a BA in Commerce from Waseda University. He is also a Stanford Certified Project Manager (SCPM) and earned a certificate in Personal Leadership from Columbia Business School. Mitsuhiro is fluent in English and Japanese.

Expertise